Παρασκευή, 20 Μαρτίου 2015

Για τον Δ. Τσακνή και τις ...νουθεσίες του


Διαβάσαμε στο διαδίκτυο την επιστολή που απέστειλε ο Δ. Τσακνής στον πρωθυπουργό - «Αγαπητέ Αλέξη» τον προσφωνεί…
Δεν θα σχολιάζαμε ούτε τα «δάκρυσα όταν πήγες την Καισαριανή», ούτε τα «συμμερίστηκα τη συγκίνησή σου στις προγραμματικές δηλώσεις», ούτε ότι η «γκρίνια» του προς τον ΣΥΡΙΖΑ για τη νέα συμφωνία επισφραγίζεται με τη φράση: «Τέσσερις μήνες ζητήσατε; Τέσσερις και εκατόν τέσσερις θα είμαστε δίπλα κι απέναντί σας…». Ο πειρασμός να σχολιάσουμε προέκυψε κυρίως από τις νουθεσίες που απευθύνει προς τους «συντρόφους της κομμουνιστικής Αριστεράς» (βλ. ΚΚΕ).
Λέει λοιπόν ότι «ως κομμουνιστής όμως, προσπαθώ πάντα να βρω τη χαραμάδα και να τη μετατρέψω σε ρήγμα (…) Παρατηρώντας τις διαθέσεις του κόσμου, ακόμα και το θυμικό του, επιδιώκω να το μεταβάλω σε συνειδητή στάση, δίνοντας στο συναίσθημα την πολιτική του διάσταση, μετατρέποντάς το δηλαδή σε συνειδητό. (…) Δεν ήταν επαναστάτες με θεωρητική κατάρτιση οι εκατοντάδες χιλιάδες στρατιώτες που γύρισαν τα όπλα τους στους στρατηγούς το ’17 στη Ρωσία. Απελπισμένοι άνθρωποι του λαού ήταν, αφελείς και πλανεμένοι ίσως μέχρι πρότινος, που χάρις στη δουλειά των ελάχιστων μπολσεβίκων μεγαλούργησαν και έγραψαν ιστορία».
Εγκαλείται λοιπόν το ΚΚΕ γιατί δεν μετατρέπει σε «ρήγμα» τη «χαραμάδα» και μάλιστα δεν ακολουθεί λενινιστική πολιτική ώστε να το κάνει αυτό.
Πρώτον. Ποια «χαραμάδα» ανοίγει η ανάληψη της κυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ; Μιλάμε για μια κυβέρνηση αστικής διαχείρισης που επιλέχθηκε και στηρίχτηκε από το κεφάλαιο. Δεν είναι μια κυβέρνηση που αναδείχθηκε από το «κίνημα» όπως υπονοείται, αλλά ίσα - ίσα αξιοποιείται για να το ενσωματώσει και να το αφοπλίσει πιο αποτελεσματικά.
Δεύτερον. Από πού και ως πού έχει την παραμικρή ομοιότητα η γραμμή των μπολσεβίκων με αυτήν που περιγράφει ο επιστολογράφος; Μήπως οι μπολσεβίκοι έδειξαν ανοχή ή «κριτική στήριξη» στην Προσωρινή Κυβέρνηση ή μήπως διοργάνωσαν και συγκεντρώσεις υποστήριξής της; Την αντιπάλεψαν με όλες τους τις δυνάμεις, επεξεργάστηκαν γραμμή που εξασφάλισε σε όλες τις καμπές από τον Απρίλη ως τον Οκτώβρη την πολιτική ανεξαρτησία της εργατικής τάξης, την προβολή, ζύμωση και πρακτική δράση για την κατάληψη της εξουσίας. Αυτό τους οδήγησε στη νίκη.
Τρίτον. Όλα αυτά πού μοιάζουν με τις σημερινές συνθήκες; Γιατί όποιος χρησιμοποιεί ιστορικές αναλογίες, πρέπει να σέβεται την ιστορία. Την περίοδο του 1917 μιλάμε για συνθήκες επαναστατικές, με Σοβιέτ εργατών και στρατιωτών, ένοπλο λαό. Όχι για διαπραγματεύσεις στα σαλόνια των ιμπεριαλιστικών οργανισμών και «κολλητηλίκια» με τον ΣΕΒ και τον Ομπάμα.
Λέει επίσης στην επιστολή: «Το θέμα δεν είναι να χειροκροτήσουμε αυτάρεσκα τους εαυτούς μας, σε περίπτωση μιας οριστικής υπαναχώρησης (όσο κι αν αυτή διαφαίνεται), αλλά να συμβάλουμε έτσι ώστε να την αποτρέψουμε. Κι αυτό θα γίνει στους δρόμους και τις πλατείες, στους χώρους δουλειάς και πολιτικής ζύμωσης».
Κατ' αρχάς, όσο και «καλοπροαίρετος» να ήταν κανείς, τι άλλο να περιμένει να δει για να πειστεί για την «οριστική υπαναχώρηση» του ΣΥΡΙΖΑ (από τι αλήθεια; αλλά ως το δεχθούμε χάριν της συζήτησης); Εδώ άρον άρον υπαναχώρησε ακόμη και από τα απατηλά του συνθήματα και όλα αυτά μέσα στις πρώτες μέρες ανάληψης της διακυβέρνησης.
Ολόκληρη η πορεία του ΣΥΡΙΖΑ, από τη γιγάντωση ως την αστική διακυβέρνηση, έχει ξεκάθαρο ταξικό πρόσημο. Αντί να λένε πολλοί ότι το ΚΚΕ υποτιμά τις διαφορές ή ότι δεν βλέπει ότι δεν είναι «ομοιογενής» η κυβέρνηση κλπ., ας δουν ότι, παρά τις όποιες διαφορές (ουσιαστικές και λιγότερο ουσιαστικές), η πραγματικότητα δεν αλλάζει: Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μια κυβέρνηση που διαχειρίζεται τον καπιταλισμό και λέει ψέματα στο λαό για το πώς μπορούν να λυθούν τα προβλήματά του. Η υπογραφή της συμφωνίας είναι καθαρότατη απόδειξη των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει απέναντι στο κεφάλαιο. Ας δουν ότι παίρνει πίσω ακόμη και τις υποσχέσεις για ψίχουλα ή ορισμένα μέτρα ανακούφισης της ακραίας φτώχειας που έταζε στο λαό προεκλογικά, ότι αυτό που έρχεται είναι μέτρα, φόροι και νέα βάρη στο λαό, πιθανότατα νέο μνημόνιο τον Ιούνη. Αυτά μπαίνουν στο τραπέζι με τη νέα συμφωνία.
Η εξέλιξη αυτή δεν εμποδίζεται μέσω της στήριξης της κυβέρνησης ή με μια λογική «ρυμούλκησής» της προς τα αριστερά. Είναι αυταπάτη, αφοπλισμός και αυτοχειριασμός του κινήματος, λογική που το μετατρέπει σε ουρά της κυβέρνησης. Αντιμετωπίζεται αποκαλύπτοντας τη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ, τα συμφέροντα που πραγματικά υπηρετεί, λέγοντας τα πράγματα με το όνομά τους. Αυτό που χρειάζεται είναι το εργατικό λαϊκό κίνημα να μη χάσει χρόνο σε αναμονή ή νέα απογοήτευση. Γι’ αυτό το ΚΚΕ πρωτοστατεί και θα δώσει τις δυνάμεις του για την οργάνωση της λαϊκής πάλης και αντεπίθεσης, για την ανάδειξη του πραγματικού αντιπάλου. Ας ψάξουν αλλού για χειροκροτητές στα κυβερνητικά συλλαλητήρια, με το περιτύλιγμα «να πιέσουμε την κυβέρνηση», «να την βάλουμε στον ίσιο δρόμο». Βαδίζουμε ριζικά διαφορετικό δρόμο, το δρόμο της ρήξης και της σύγκρουσης, της πάλης για άλλο δρόμο ανάπτυξης υπέρ του λαού.
ΥΓ: Ο Τσακνής θυμίζουμε ότι δεν πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Βρείτε τις διαφορές… 

Τροπολογία ΚΚΕ για τις οφειλές σε Εφορία και Ταμεία, το αρνήθηκε η συγκυβέρνηση.

  Η τροπολογία για την ανακούφιση χρεωμένων λαϊκών νοικοκυριών και αυτοαπασχολούμενων που κατέθεσε το ΚΚΕ και αρνήθηκε η συγκυβέρνηση.

ΚΚΕ:«Δίκαιο φορολογικό σύστημα στα πλαίσια αυτού το συστήματος δεν μπορεί να υπάρξει».




Τι αφορά αναλυτικά η ρύθμιση.

Το ΚΚΕ κατέθεσε τροπολογία που αφορά τη ρύθμιση χρεών σε Εφορίες και ασφαλιστικά Ταμεία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας», που ψηφίζεται την Παρασκευή στη Βουλή. 
Στην αιτιολογική του έκθεση το κόμμα αναφέρει: «Το ΚΚΕ επανειλημμένα και με στοιχεία έχει αναδείξει ότι ο Κρατικός Προϋπολογισμός στο καπιταλιστικό σύστημα είναι εργαλείο αναδιανομής ενός τμήματος του κοινωνικού πλούτου προς όφελος του κεφαλαίου. Τα βάρη φορτώνονται στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων ενώ το μεγάλο κεφάλαιο ενισχύεται συνεχώς με φοροαπαλλαγές και άλλα προνόμια. 
Δίκαιο φορολογικό σύστημα στα πλαίσια αυτού το συστήματος δεν μπορεί να υπάρξει. Στον πυρήνα της πρότασης μας για το φορολογικό σύστημα βρίσκεται η απαλλαγή της λαϊκής οικογένειας από τα φορολογικά βάρη, τα οποία πρέπει να επωμισθούν οι επιχειρήσεις, η μεγάλη κινητή και ακίνητη περιουσία. 
Στις σημερινές συνθήκες πλατιά στρώματα των λαϊκών οικογενειών έχουν οδηγηθεί στην υπερχρέωση σαν αποτέλεσμα των αντεργατικών – αντιλαϊκών επιλογών για την έξοδο από την κρίση και την ανάκαμψη της κερδοφορίας του κεφαλαίου και προβάλλει επιτακτική η ανάγκη για την λήψη άμεσων μέτρων ανακούφισης. 

Για τον λόγο αυτό και με στόχο την ανακούφιση των υπερχρεωμένων λαϊκών οικογενειών, των αυτοαπασχολούμενων και επαγγελματιών το ΚΚΕ καταθέτει την παρακάτω ρύθμιση για τις οφειλές στην φορολογική διοίκηση και στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης που είναι ενταγμένη στο πλαίσιο ανάκτησης των απωλειών και στην διεκδίκηση ικανοποίησης των σύγχρονων αναγκών». 

Τροπολογία-προσθήκη Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών.

 «Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας» 


Άρθρο 1 Πεδίο εφαρμογής Στην παρακάτω ρύθμιση, για οφειλές στη φορολογική διοίκηση και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης εντάσσονται: 
α. Τα φυσικά πρόσωπα με οικογενειακό εισόδημα έως 40.000 ευρώ προσαυξημένο κατά 5.000 ευρώ για κάθε τέκνο ή άλλο προστατευόμενο μέλος. β. Οι ατομικές και προσωπικές εταιρείες με οφειλές στη φορολογική διοίκηση και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης έως 100.000 ευρώ συνολικά. 
γ. Στη ρύθμιση δεν εντάσσονται οι οφειλές που προκύπτουν λόγω φοροδιαφυγής. Επίσης από τη ρύθμιση εξαιρούνται οι οφειλές προς το ΝΑΤ. δ. Άνεργοι με μηδενικό εισόδημα στις 31.12.2014, οι οποίοι εξακολουθούν να πληρούν τις δυο αυτές προϋποθέσεις μέχρι την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης, μπορούν να υπαχθούν στην παρακάτω προβλεπόμενη ρύθμιση οφειλών. Για όσο διάστημα διατηρούν τις δυο ως άνω προϋποθέσεις αναστέλλεται η καταβολή των δόσεων της παρακάτω ρύθμισης οφειλών. Μετά την εξάλειψη των ως άνω προϋποθέσεων και την παύση της αναστολής καταβολής των δόσεων της ρύθμισης εφαρμόζονται οι όροι της παρακάτω ρύθμισης. 
Τα δυο προηγούμενα εδάφια εφαρμόζονται και για οφειλέτες που καθίστανται άνεργοι με μηδενικό εισόδημα μετά την υπαγωγή των οφειλών τους στους όρους της παρακάτω ρύθμισης.

 Άρθρο 2 Διαγραφή οφειλών 

1. Από το συνολικό ύψος των οφειλών διαγράφονται: 
α. Το σύνολο των οφειλών που προέρχονται από πρόστιμα και προσαυξήσεις για καθυστερήσεις αποπληρωμής στη φορολογική διοίκηση και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης 
β. Οι οφειλές που προέρχονται: 
    1) Από τον καταλογισμό της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης 
    2) Από τον καταλογισμό του τέλους επιτηδεύματος 
    3) Από τον καταλογισμό του ΕΕΤΗΔΕ, του ΕΕΤΑ και του ΕΝΦΙΑ και αφορούν την πρώτη κατοικία έως 120 τ.μ. και τη δευτερεύουσα κατοικία έως 80 τ.μ. 4) 

Από τον καταλογισμό δαπανών για νοσήλια και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις μεταβιβάστηκαν προς βεβαίωση και είσπραξη στη φορολογική διοίκηση. 

2. Μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης ή άλλα καταδιωκτικά μέτρα που έχουν ήδη επισπευσθεί για την είσπραξη των παραπάνω οφειλών οι οποίες διαγράφονται παύουν να ισχύουν και καταργούνται οριστικά. 

Άρθρο 3 Ρύθμιση οφειλών 

Οι οφειλές όπως διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των προηγουμένων άρθρων ρυθμίζονται ως εξής : 
Α. Τα φυσικά πρόσωπα με μέσο οικογενειακό εισόδημα την τελευταία πενταετία έως 20.000 ευρώ, προσαυξημένα κατά 5.000 ευρώ για κάθε τέκνο ή άλλο προστατευόμενο μέλος, απαλλάσσονται από το σύνολο των οφειλών που προκύπτουν μετά τις διαγραφές, προς τη φορολογική διοίκηση. 
Β. Για τα υπόλοιπα φυσικά πρόσωπα που εντάσσονται στη ρύθμιση με μέσο οικογενειακό εισόδημα την τελευταία πενταετία 20.001 έως 40.000 ευρώ, προσαυξημένα κατά 5.000 ευρώ για κάθε τέκνο ή άλλο προστατευόμενο μέλος, οι εναπομείνασες οφειλές ρυθμίζονται με τέτοιο τρόπο ώστε η συνολική ετήσια επιβάρυνση προς τη φορολογική διοίκηση συμπεριλαμβανομένων και των τρεχουσών υποχρεώσεων, να μην υπερβαίνει το 10% του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος κατά τα ανωτέρω. 
Γ. Εφόσον τα φυσικά πρόσωπα βαρύνονται και με οφειλές προς φορείς κοινωνικής ασφάλισης, η συνολική ετήσια υποχρέωση καταβολής που προκύπτει συμπεριλαμβανομένων και των τρεχουσών υποχρεώσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος κατά τα ανωτέρω. 
Δ. Για τις ατομικές και προσωπικές εταιρείες η συνολική ετήσια υποχρέωση καταβολής για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές στη φορολογική διοίκηση και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης συμπεριλαμβανομένων και των τρεχουσών υποχρεώσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει το 25% των καθαρών τους κερδών. 
Ε. Η κατά τα ανωτέρω ρύθμιση των οφειλών διατηρείται και σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής μέχρι τριών συνεχόμενων δόσεων σε ετήσια βάση. 
ΣΤ. Οι οφειλές που υπάγονται στην ανωτέρω ρύθμιση από της υπαγωγής τους και εφεξής δεν επιβαρύνονται με προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής. 

Άρθρο 4 Αναστολή μέτρων αναγκαστικής είσπραξης 

Α. Από την υποβολή της αίτησης ρύθμισης των οφειλών του προηγουμένου άρθρου αναστέλλονται και δεν εκτελούνται κατά του οφειλέτη τυχόν επιβληθέντα ήδη μέτρα αναγκαστικής είσπραξης μεταξύ των οποίων η κατάσχεση ακινήτων που αποτελούν κύρια και δευτερεύουσα κατοικία, μέτρα διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου όπως η εγγραφή προσημείωσης ή υποθήκης σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη, ποινική δίωξη και κάθε άλλο μέτρο που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία για την αναγκαστική είσπραξη της οφειλής. 
Β. Από την υποβολή της αίτησης ρύθμισης των οφειλών του προηγουμένου άρθρου απαγορεύεται η επίσπευση μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, μέτρων διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου καθώς και η άσκηση ποινικής δίωξης και η επίσπευση κάθε άλλου καταδιωκτικού μέτρου που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία για την αναγκαστική είσπραξη της οφειλής. 

Άρθρο 5 Ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα 

Από την υποβολή της αίτησης για την κατά τα παραπάνω ρύθμιση των οφειλών και με την προϋπόθεση της τήρησης των όρων της χορηγούνται πιστοποιητικά ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας στον οφειλέτη άμεσα και χωρίς άλλη διαδικασία. 

Άρθρο 6 Καταργούμενες διατάξεις 

Καταργείται κάθε διάταξη νόμου, υπουργική απόφαση εγκύκλιος ή κανονιστική διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος. 

Άρθρο 7 Μεταβατική διάταξη 

Από τις διατάξεις του παρόντος καταλαμβάνονται όλες οι εκκρεμείς υποθέσεις για τις οποίες δεν έχουν εκδοθεί τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις. Οι υποθέσεις για τις οποίες έχουν γίνει διοικητικές ρυθμίσεις με τη σύμφωνη γνώμη του οφειλέτη μπορούν να καταλαμβάνονται από τις διατάξεις του παρόντος, εκτός αν οι διοικητικές ρυθμίσεις είναι ευνοϊκότερες κατά την κρίση του οφειλέτη. Άρθρο 8 Έναρξη ισχύος Οι διατάξεις του παρόντος ισχύουν από τη δημοσίευσή του στην εφημερίδα της κυβερνήσεως εκτός αν άλλως ορίζεται στις επί μέρους διατάξεις του.